„CHUSTKA” - historia napisana przez życie

00:03 Unknown 0 Comments

(fot. chustka.blogspot.com )


… mam poczucie, że wszyscy „znają” historię Chustki, ale jeżeli jest inaczej to gorąco
 namawiam do niezwłocznego zapoznania się z pozostawionymi myślami Joanny Sałygi przelanymi na kartki wydanej książki. 
„Chustka” to zapis ostatnich lat z życia Joanny walczącej z nowotworem. Wbrew pozorom nie jest to propozycja wyłącznie dla osób, które zmagają się z podobnymi problemami,  nie jest to książka wyłącznie dla chorujących.
Przemyślenia, emocje, wrażenia z minionych chwil Chustka zapisywała w założonym przez siebie blogu (http://chustka.blogspot.com ) Pisała bez zbędnego patosu, niesztampowo, o tym co dla Niej było najważniejsze- „miłość do Synka, Niemęża i życia”. Co w Jej tekstach mnie urzekło to na pewno szczerość, brak owijania w bawełnę oraz radość z życia - z tego co tu i teraz. Niewątpliwie zapiski w formie książkowej dotykają tematykę przemijania, borykania się ze świadomością odejścia, zanikania, ale jest to również, a może przede wszystkim opowieść o zarażającej chęci życia, o niesamowitym podejściu do egzystencjalnego czasu.
Oto krótki cytat z książki:  
„lubię dotykać życia
mam tak, odkąd pamiętam,
zatrzymuje mnie tu i teraz.
odczuwam to, co jest, takim, jakie jest.
z tą różnicą, że kiedyś nie uginałam karku.
i teram mam trochę więcej cierpliwości,
zgadzam się, akceptuję.
po prostu tak ma być.

przyjmuję wszystko, co otrzymuję.
i uważnie się przyglądam.
i cieszę się, że jest.”

Zapiski Joanny Sałygi zmuszają do zastanowienia się nad własnym życiem, nad własną codziennością- nad jej jakością. Zmuszają do pochylenia się nad własnym „tu i teraz”.
Wciąż działa fundacja „Chustka” utworzona z woli Joanny pomagająca osobom chorym na raka http://www.fundacjachustka.pl/, a prawdopodobnie w 2014 r. zostanie wyemitowany film  dokumentalny „Joanna” w reżyserii Anety Kopacz.


0 komentarze:

A Ty co o tym sądzisz? Podziel się z nami swoją opinią.