Zdążyć przed gwiazdką – czyli jak nie dać się zwariować.

13:36 Unknown 1 Comments

(fot. uroczystosci.wieszjak.polki.pl)


Niewątpliwie świąteczna atmosfera budzi w nas gorące uczucia. Radość, miłość, przyjaźń, ale często również zdenerwowanie, złość i załamanie nerwowe. Czemu się tak nakręcamy w okresie świątecznym?

Przecież ma to być czas spokoju w rodzinnym gronie. Jednak najczęściej to właśnie rodzina doprowadza nas do szaleństwa. Staramy się wszystkich zadowolić, będąc idealną panią domu, restauratorem oraz Świętym Mikołajem na raz. Oto przykładowa lista zadań jakie czekają większość kobiet przed „pierwszą gwiazdką” :
Posprzątać cały dom, zrobić pranie, uprasować obrus, zrobić zakupy spożywcze, kupić prezenty (zwykle wiąże się to z wycieczką do kilku galerii handlowych), przygotować potrawy, nakryć do stołu, przybrać świątecznie dom, szybko jechać po choinkę bo się zapomniało, jeszcze szybciej biec do sklepu po papier prezentowy bo się skończył i taśmę klejącą (której jakoś nigdy nie ma gdy jest potrzebna), zanim przyjdą goście nie spalić domu usiłując gotować, ubierać się i malować na raz.

Brzmi znajomo? Co roku atmosfera świąt wywiera na nas niesamowitą presję. Staramy się spełniać wygórowane oczekiwania, że wszystko tego dnia ma być perfekcyjne i świąteczne. Zastanówmy się jednak, dlaczego? Narzucany nam obraz idealnej kolacji wigilijnej jest sztuczny, wykreowany głównie przez speców od marketingu aby sprzedać kolejne miliony butelek Coca Coli. Jeżeli święta to czas pojednania, spotkania się z rodziną i bliskimi to powinniśmy się na tym skupić. Przecież to nasza rodzina, jeżeli spalimy rybę, przesolimy zupę grzybową lub zapomnimy przygotować kapusty z grochem to nic się nie stanie. Zrozumieją. Ba, może nawet się pośmieją. Świąteczna atmosfera nie tkwi ani w choince, ani w potrawach czy dekoracjach, nawet nie w prezentach. Chodzi o to aby się spotkać, miło spędzić razem czas i cieszyć się świętami, a nie wyrywać sobie włosy z głowy z nerwów.

Oto kilka sposobów na zrelaksowanie się podczas świątecznego ferworu przygotowań:

· Nigdy nie gotuj w kreacji na wieczór, zawsze się czymś pobrudzisz więc włóż dres i uniknij paniki.

· Nie wymyślaj sobie za dużo zadań. W jeden dzień nie dasz rady przygotować 12 potraw, posprzątać domu i zrobić się na bóstwo. Może zleć zrobienie kilku potraw swoim gościom? Albo posprzątaj tylko tą część domu w której zamierzasz urządzić kolację.

· Nie wstawaj skoro świt 24 grudnia. Spokojnie, wyśpij się, wstań, wypij kawę i zacznij działać.

· NIE PANIKUJ! Jak poczujesz, że powoli tracisz nerwy to na dosłownie 15 minut rzuć wszystko, zrób sobie herbatkę i idź na kanapę. Pooglądaj trochę telewizyjnych głupot, poczytaj, zdrzemnij się, pogap się w przestrzeń. Wszystko jedno. Byle byś przez 15 minut dała sobie spokój.

· Zastosuj metody relaksacyjne. Rozłóż sobie matę do yogi lub zwykły ręcznik na podłodze, połóż się i zacznij napinać i rozluźniać różne mięśnie ciała. Wykonaj psa z głową do góry i do dołu (proste ćwiczenia yogi).Podnieś się, wyprostuj i stań na palcach, maksymalnie wydłuż swoje ciało. Następnie pochyl się do przodu rozluźniając mięśnie rąk. Złap się za łokcie, wciąż pochylona do przodu, ciągnij do dołu pamiętając o prostych nogach. Możesz się również porozciągać w dowolny ulubiony sposób. Po prostu seria kilku prostych ćwiczeń pomoże rozluźnić napięte mięśnie, a przypływ endorfiny (hormonu szczęścia) wprawi w dobry nastrój. Endorfiny może dostarczyć nam również czekolada, śmiech oraz orgazm!

· Nie lubisz yogi? Nic straconego. Idź na spacer. Bierz psa albo idź sama. Pooddychaj świeżym powietrzem. Dotleniony mózg lepiej skupi się na czekających cię wyzwaniach.

· Poproś o pomoc. Możesz uważać, że sama dasz radę, że nikt ci nie może pomóc ale to bzdura. Zagoń swojego mężczyznę do pracy. Uwierz, będzie wolał ci pomóc nakryć do stołu i odkurzyć dom niż potem słuchać cały dzień twoich narzekań jak to” wszystko zawsze musisz robić sama”. Masz dzieci? Niech też pomogą! Nie ma oglądania cały dzień, tylko pomagamy mamie w przygotowaniach! Spędzasz święta ze znajomymi? Tym bardziej możesz ich zaangażować do pomocy, wspólnie ugotowane jedzenie będzie smakowało lepiej ;)

Tak więc sama widzisz. Święta nie muszą być opłacone twoim dobrym samopoczuciem. Podziel się obowiązkami, porzuć sny o idealnej kolacji jak z okładki, i ciesz się chwilą. To wszystko jest oczywiste mówisz, ale nie działa. Właśnie że działa. Problem z tym, że zwykle same nie chcemy sobie pomóc. Jak usuniemy upartą siebie jako przeszkodę to wigilijna kolacja stanie się przyjemnością. Może nawet zdążysz się wykąpać ;) Polecamy nasz artykuł o kąpielach z dodatkiem olejków eterycznych, tak w ramach przedświątecznego odprężenia!

1 komentarz:

  1. W końcu moje szczęście zostało przywrócone, mój były kochanek wrócił wczoraj do domu po 9 miesiącach naszej separacji. Nigdy nie wierzyłam, że mój kochany człowiek Micheal do mnie wróci, próbowałam tak wiele sposobów przeprosić mojego męża, aby mi wybaczył, że raz go zdradziłam i stało się to tak błędnie, że dowiedział się, że go zdradzam i zawsze od tego czasu zachowuje się nienormalnie w stosunku do mnie, mój kochany człowiek Micheal zerwał ze mną i chciał rozwodu. oboje jesteśmy małżeństwem od lat i mamy razem dziecko płci męskiej.
    Tak bardzo kocham mojego męża i ze względu na nasze dziecko, które ma zaledwie 3 lata, Micheal porzucił nas i zamieszkał z inną kobietą w tym samym mieście. tak się martwiłam i żałowałam, że go zdradziłam, mimo że przepraszam kilka razy, ale on nie chce mnie słuchać ani nie wracać, byłam gotowa zrobić wszystko, aby wrócił do domu, do tego czasu dzielę się tą moją sytuacją z moimi siostra Anna i ona poradziła mi, abym skontaktował się z prawdziwym rzucającym zaklęcia miłosne o imieniu Dr.oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com). Dr.Oduduwa odpowiedział mi i powiedział, że mój problem jest dla niego łatwy do rozwiązania, a następnie napisał listę elementów ortografii miłosnej, które mają być używane do modlitw zaklęć, a także kupuję pierścień z talizmanem, który był używany do rytuałów ortograficznych wiążących miłość. reszta jest prosta i łatwa do zrozumienia, procedura modlitwy pisowni miłości została wykonana w ciągu 2 nocy. trzeciego dnia otrzymałem telefon z nieznanego numeru i oto mój kochany człowiek Micheal zadzwonił do mnie po raz pierwszy po 4 miesiącach rozstania się, jestem dziś bardzo podekscytowany i gorąco polecam Dr.oduduwa wszystkim, którzy są chętni do uzyskania tego samego wyniku zaklęcia miłości, aby przywrócić dawną miłość, zarówno mężczyznę, jak i kobietę, miłość powróci w ciągu trzech dni od modlitwy pisowni miłości.
    to działa dla mnie bez żadnych skutków ubocznych i dzisiaj jestem bardzo szczęśliwy, że mój kochany człowiek wrócił do domu, a nasz syn Felix jest bardzo szczęśliwy, że dorastał ze swoim ojcem. dzielę się tymi informacjami tutaj, ponieważ wiem, że z pewnością pomoże to komuś, kto przechodzi przez łamanie serca w związku. jest to łatwe i najprostsze rozwiązanie, aby przywrócić byłego partnera po rozwodzie lub separacji.
    skontaktuj się z dr.oduduwą (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    komunikuj się z nim, aby przywrócić byłego partnera miłosnego, bez względu na to, jak długo pary się rozwodzą / separacji, oboje kochankowie powrócą do miłości i zaufania bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

    OdpowiedzUsuń

A Ty co o tym sądzisz? Podziel się z nami swoją opinią.