Strach przed lataniem

01:27 Unknown 0 Comments



( fot. www.latanie.pl)

Pakowanie, wyobrażenie fajnych wakacji i ten paniczny strach przed podróżą metalowym ptakiem. Znasz to?


Awiatofobia, bo o niej właśnie mowa to paniczny strach przed podróżą samolotem. Na początku czekasz z utęsknieniem na wyjazd, a kiedy dni stają się coraz krótsze i czas się pakować- panikujesz. Pocą ci się dłonie i twarz, masz ataki duszności i przyspieszone bicie serca. Kiedy już dolecisz na miejsce nie potrafisz cieszyć się urlopem bo cały czas w głowie masz jedno zdanie " przyleciałam tu, przecież muszę jakoś wrócić!". Znasz to? Nie jesteś jedyna, strach przed lataniem towarzyszy mi od dzieciństwa. Raz zdarzyło mi się nawet "przegapić" lot z powodu myśli, że spadnę, że się rozbije, że zginę. Apogeum moich nerwów sięgam kiedy samolot odrywa koła od asfaltu, nie mogę patrzeć na ziemie i strasznie się denerwuje. Znalazłam jednak sposób na przetrwanie tych kilku godzin, które dzielą nas od celu- wymarzonych wakacji. Na początek proponuje przed wylotem wypić szklankę melisy, herbatki uspokajającej. Niektórzy polecają wódkę- u mnie chyba spowodowałaby jeszcze większy stres ( jak ja tak pijana umrę?!). Do tego tabletki z melatoniną na sen a jeżeli ich zabraknie to należy ściągnąć sobie film i zawsze pod ręką mieć słuchawki. Dodatkowym sposobem na radzenie sobie ze stresem jest  poproszenie załogi pokładowej o kocyk i poduszkę. Właśnie wtedy czuję się najbardziej bezpiecznie. A wy jakie macie sposoby na radzenie sobie ze stresem przy lataniu?

0 komentarze:

A Ty co o tym sądzisz? Podziel się z nami swoją opinią.