Przepis na salami

18:29 Unknown 0 Comments

(fot. tasteinspired.wordpress.com)


Portugalia oprócz pięknych widoków, zachwyciła mnie smakiem. Jeżeli można powiedzieć o tym, że kraj poznaje się po kuchni – zdecydowanie mogę stwierdzić, że Portugalia to słodkie państwo. 
Pracując w jednym z Portugalskich Hosteli, poznałam tajniki ich przysmaków. Pomagałam mieszać, siekać, obierać i ugniatać. Moje oczy płakały, a serce śpiewało. Kocham gotować od zawsze, ale tutejsza kuchnia pokazała mi to co do tej pory nie było tak oczywiste – im bardziej prosto, tym smaczniej. Zastanawiałam się, co mogłoby się przyjąć w Polskim domu. Wybrałam dla was deser, który jest bardzo szybki w przygotowaniu i przede wszystkim jest smaczny. Mowa tutaj o salami – Polakom kojarzy się przede wszystkim z wędliną bądź kiełbasą pochodzącą z Włoch. W Portugalii jest to słodkie ciasto.  Ale do rzeczy. Do przygotowania salami potrzebujemy:


  • paczki kruchych herbatników ( najlepiej okrągłych, twardych) ok. 100 g
  • 2 jajka
  • 5 łyżek kakao
  • szklankę cukru pudru albo zwykłego cukru
  • 100 g roztopionego masła
  • papier do pieczenia
  • Herbatniki rozkruszamy, możemy zrobić to za pomocą rąk albo użyć w tym celu moździerza kuchennego. Ważne jest aby kawałeczki herbatników nie były zbyt małe, większe dużo lepiej prezentują się później w cieście. Do osobnej miski wsypujemy kakao i mieszamy z cukrem, następnie dodajemy jajka i znów mieszamy. Uzyskując masę czekoladową powoli dodajemy rozpuszczone masło. Oczywiście można ciasto mieszać mikserem, ja jednak do tego celu polecam dłonie ponieważ można wtedy wyczuć fakturę ciasta i ewentualnie dodać jakiś składnik. Kiedy masa będzie gotowa, dodajemy herbatniki – całość mieszamy. Ciasto powinno okleić herbatniki, nie może być zbyt lejące. Na stole rozwijamy papier do pieczenia i na środek wykładamy ciasto. Następnie formujemy za pomocą papieru kształt kiełbaski. Ważne jest aby ciasto dobrze ugnieść, w przeciwnym razie może ono się nam rozpaść przy krojeniu. Zawijamy ciasto w papier i wkładamy do zamrażalnika na 2 godziny. Po takim czasie ciasto będzie twarde i gotowe do podania. Najlepiej smakuje z rozpuszczoną gorzką czekoladą. Smacznego!


    * tekst publikowany wcześniej na www.czerwonyobcas.pl

0 komentarze:

A Ty co o tym sądzisz? Podziel się z nami swoją opinią.