Cellulit- wodne zło!

12:58 Unknown 1 Comments

(fot. dermiblog.pl)


Pomarańczowa skórka, tak zwykłyśmy mówić na coś, co ani trochę nie przypomina pomarańczy. Coś, co mi osobiście kojarzy się raczej z tłuszczem i brzydko wyglądającymi grudkami niż z tym smacznym i soczystym owocem. Cierpi na to 80% kobiet- mowa o zmorze obecnych czasów Cellulicie.

Czym jest ta bestia atakująca zarówno młode kobiety, nastolatki jak i starsze panie?


Cellulit występuje głównie w rejonach brzucha, ud oraz okolicy bioder. Często też przemieszcza się w okolice pośladków. Cechą, która wyróżnia tę zmianę chorobową, są właśnie widoczne grudki pod powierzchnią skóry.

Na początku możemy wroga nawet nie zauważyć. Kryje się on bowiem  pod powierzchnią skóry i dopiero przy nacisku na nią ujawnia się.

Przyczyn powstania cellulitu może być kilka. Niektórzy mówią, że jest to uwarunkowanie genetyczne. Występuje on bowiem prawie wyłącznie u kobiet. Panowie mają to szczęście, że nie pojawia się on u nich prawie nigdy.

Kolejną przyczyną powstawania tych zmian podskórnych może być zaburzona gospodarka hormonalna. Bardzo często kobiety zauważają u siebie cellulit w momencie, kiedy decydują się na antykoncepcję hormonalną. Dzieje się tak dlatego, że dostarczamy wtedy do organizmu duże stężenie estrogenów- hormonów żeńskich. Nadmiar tych hormonów jest niebezpieczny zwłaszcza przy niedoborze progesteronu. Kiedy estrogenów jest za dużo wtedy odkłada się nam w organizmie woda (stąd też nazwa cellulit wodny). Zastój w tych naczyniach powoduje obrzęki i poprzez ucisk dochodzi do pobudzenia komórek tłuszczowych, a te zaczynają produkować w zwiększonej ilości tłuszcz. Kiedy dochodzi do przerostu tkanek, co skutkuje fałdkami, które widzimy jako cellulit. Tam gdzie jest zgrubienie- pojawił się u nas obrzęk i widzimy to jako podskórną grudkę. Kiedy zauważymy u siebie coś takiego- należy natychmiast zacząć działać. W przeciwnym razie ciało nie tylko zmieni wygląd na stałe, ale może również spowodować to dolegliwości bólowe.

Możemy rozróżnić cztery stopnie w rozwoju cellulitu:

* Pierwszy stopień, jest wtedy, kiedy nie widać cellulitu gołym okiem, natomiast jego obecność potwierdzona jest w badaniu histopatologicznym

* Drugi stopień – zaczyna się, wtedy kiedy po uciśnięciu skóry zostają na niej białe odciski. Świadczy to o braku dopływu krwi w dane miejsce- co może sugerować mikroskopijne uciski.
Zmniejsza się też temperatura i elastyczność skóry


* Trzeci stopień – jest już zaawansowany. Zmiany są dobrze widoczne i właśnie ten stopień możemy nazwać skórką pomarańczową. Grudki są wyczuwalne i przy dotykaniu skóry może pojawić się ból


* Czwarty stopień – nie pozostawia już złudzeń. Cellulit jest zaawansowany, a guzki są widoczne bez nacisków. Skóra jest pofałdowana i boli


Nie tylko my zwykłe śmiertelniczki cierpimy na ten brzydki defekt. Również kobiety wielkiego świata borykają się z cellulitem.



Kelly Brook*


Lady Gaga

Mel B

Małgorzata Rozenek

Scarlett Johansson

Tatiana Okupnik


Skoro więc nawet i sławnym i bogatym zdarza się ta przypadłość, czy my zwykłe kobiety mamy szansę z nią wygrać?


Otóż mamy!


Duże znaczenie w walce z cellulitem ma ruch i dieta. Jest to podstawa wszystkich zmian zachodzących w organizmie. W myśl zasady jesteś tym, co jesz- należy ograniczyć spożywanie tłuszczy i węglowodanów. Należałoby też zwiększyć swój wysiłek fizyczny i udać się na zajęcia ruchowe. Pomogą one nie tylko w lepszym samopoczuciu, ale również ukrwieniu i dotlenieniu komórek atakowanych przez tłuszcz. Należy też wypijać ok. 2 litry wody dziennie. Unikajmy także obcisłych ubrań hamujących krążenie. Legginsy, chociaż bardzo modne, mogą nam zaszkodzić.

Jeżeli stosujesz antykoncepcje hormonalną i wcześniej nie zaobserwowałaś u siebie cellulitu- należałoby porozmawiać ze swoim ginekologiem i poprosić go o stworzenie profilu hormonalnego. Być może pigułki, które stosujesz- mają za dużą dawkę hormonów.

Jeżeli jest to już trzecie bądź czwarte stadium cellulitu, możesz również pomyśleć o bardziej inwazyjnych środkach. Wiele salonów kosmetycznych i gabinetów medycyny estetycznej oferuje zabiegi pomagające w walce z cellulitem. Jednak zanim na coś się zdecydujesz, porozmawiaj z kosmetyczką i przede wszystkim nie oczekuj cudów. Po jednym zabiegu nic nie zmieni się nagle.



Cierpliwości, tę walkę da się wygrać!

Autor: Magdalena Kazubska



*wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony kobieta.onet.pl

1 komentarz:

  1. Byłem tak przygnębiony, gdy mój mąż zostawił mi inną kobietę, ponieważ miałem raka po ślubie od 5 lat. Próbowałem poprosić go, aby do mnie wrócił, odmówił i powiedział, że nie ma już dla mnie uczuć po tym wszystkim poświęcenie zrobiłem wszystko, ponieważ go kocham, cały czas mnie bije, a mimo to wytrzymuję i płaczę cały dzień. Stałem się smutną kobietą po tym, jak wszyscy razem przeszliśmy, po całej miłości, którą dzieliłem w przeszłości, nie wyobrażałem sobie życia bez niego, ponieważ moja miłość do niego była bezcenna w handlu z jakiegokolwiek powodu. Pewnego dnia, kiedy przechodzę przez Internet, zobaczyłem wiele komentarzy na temat możliwości wyleczenia raka i przywrócenia byłego męża i postanowiłem spróbować go zobaczyć, kontaktując się z nim pod adresem doctorosagiede75@gmail.com i natychmiast odpowiedziałem mu i wyjaśniłem co przechodziłem, powiedział mi, że ta druga kobieta używała voodoo, więc zostawił mnie dla niej, pomimo mojej troski o niego i obiecał mi pomóc odzyskać mojego kochanka, a także pomóc mi, stawiam mu mylące czary, walcząc w przyszłości, iw najkrótszym czasie wszystko się zaczęło, ponieważ obaj wiedzą, że zdał sobie sprawę, że nigdy nie został dla niego wyprostowany, a za pięć dni mój mąż był w moim domu i czekał, aż wrócę z pracy, a potem poszedłem do szpitala w celu sprawdzenia, a ja byłem wolny od raka, a kiedy zaczął mówić, że jest mu przykro, nigdy nie wiedział, co go czeka. dziękuję doktorze osagiede, jestem teraz szczęśliwy z moim mężem i wszystko idzie teraz gładko. skontaktuj się z doctorosagiede za każde zaklęcie zemsty i zaklęcia z powrotem lub uzdrowienie za jakąkolwiek chorobę taką jak rak i HIV poprzez doctorosagiede75@gmail.com powodzenia

    OdpowiedzUsuń

A Ty co o tym sądzisz? Podziel się z nami swoją opinią.