Carlos Ruiz Zafon zaprasza Cię do tajemniczego świata.

13:33 Unknown 0 Comments

Carlos Ruiz Zafon - Niewątpliwie jeden z moich ulubionych autorów w obecnych czasach, przeczytałam wszystkie jego książki z tej serii i  można powiedzieć, że jest to trylogia chociaż nie mam pewności, że na trzech częściach się skończy ( a szczerze mam głęboką nadzieję, że tak się nie stanie).

W chwili obecnej na mojej półce gości "Cień wiatru" (I cz) i "Więzień nieba" ( II cz) i "Gra Anioła" ( teoretycznie część III)- w powieściach tych podoba mi się najbardziej to, że nie istotne jest od której części zaczniemy ją czytać, ponieważ wchodzimy do świata różnymi drzwiami-w zależności od tego po, który tytuł sięgniemy najpierw. Jest to fantastyczna opowieść poruszająca różne wątki, jest ich tyle, że nie sposób tego opisać, a wszystko to barwnie składa się w jedną całość. Głównym tematem jest cmentarz zapomnianych książek- jest to miejsce ukryte gdzieś na uliczkach Barcelony w którym schronienie mają książki na których zniszczeniu bardzo komuś zależy, jest to opowieść o miłości ojca do syna, o braku matki w jego życiu, o fascynacji kobietami, o rodzinnym interesie i wspólnej pasji czytania. Klimat w książkach jest momentami bardzo mroczny, możemy nawet poczuć unoszący się zapach tajemnicy. Razem z bohaterami trafimy również do więzienia ( w II części) i dowiemy się czegoś o przeszłości Daniela Sempre. Bardzo serdecznie polecam Paniom sięgnięcie po ten tytuł, ja osobiście zastanawiam się czy ktoś będzie chciał zekranizować tą fantastyczną opowieść... chociaż nie wiem czy bym poszła na taki film-bo moje postacie już we mnie żyją, ekranizacja mogłaby im dużo zabrać z słodkiej tajemnicy którą każdy czytając widzi na swój sposób...






0 komentarze:

A Ty co o tym sądzisz? Podziel się z nami swoją opinią.