Erasmus dla wszystkich

13:39 Unknown 0 Comments

(fot. zsbp.szczecin.pl)


„Erasmus” wcześniej imię holenderskiego filozofa dziś jest synonimem zabawy, obcych krajów, nowych ludzi. Do 2012 roku z programu skorzystało  123 356 polskich studentów.

Na Erasmusa do Portugalii dostałam się we wrześniu wtedy też zaczęła się cała papierkowa procedura z przyjęciem mnie na jedną z Lizbońskich uczelni. W lutym wsiadłam do samolotu i wyruszyłam w podróż swojego życia, po 5 miesiącach mieszkania w Portugalii mogę stwierdzić, że to był strzał w dziesiątkę. Erasmus to nie tylko nauka, to wspólne spędzanie czasu z inną kulturą (nie tylko portugalską).Trafiłam do akademika, w którym mieszkałam z Hiszpanami, Chińczykami, Brazylijczykami, Portugalczykami i nawet jednym kolegą z Mozambiku. Jest to szansa dla młodych ludzi na poznanie innych państw i języków. Jednak jakiś czas temu koleżanka napisała do mnie „Wiesz, że jesteś ostatnim Erazmusem?  Chcą skasować ten program” nie chciało mi się wierzyć, że tak wspaniała inicjatywa może dobiec końca i inni nie będą mogli przeżyć tego co ja. Zaczęłam szukać i znalazłam, owszem z rokiem 2013 kończy się program „Erasmus”, ale na jego miejsce został przygotowany już nowy „Erasmus dla wszystkich”. Unia Europejska skumulowała wszystkie istniejące dotychczas programy  rozwoju w jeden i przeznaczyła na ten cel 19 bilionów  €.  Program ma się rozpocząć wraz z początkiem 2014 roku i został rozpisany na 7 lat.  Dzięki ulepszeniu programu i zwiększonemu budżetowi większa ilość studentów i młodzieży będzie mogła skorzystać z wymiany studenckiej. Starajcie się o wyjazd i doszkalanie swoich umiejętności bo jak to mówił Erasmus „Dla chcącego nic trudnego”!

*tekst publikowany wcześniej na www.czerwonyobcas.pl

0 komentarze:

A Ty co o tym sądzisz? Podziel się z nami swoją opinią.